آریایی نژاد:توسعه طب سنتی احیاکننده حوزه سلامت

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

آریایی نژاد:توسعه طب سنتی احیاکننده حوزه سلامت

احمد آریایی‌نژاد در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری مشکلات کنونی حوزه سلامت در تأمین و توزیع داروهای خاص، گفت: متأسفانه هم‌اکنون به‌علت تحریم‌های همه جانبه کشورهای غربی ضد ملت ایران، بیماران برای دریافت داروهای خاص با مشکل روبه‌رو هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی حوزه سلامت، تنها راه کاهش مشکلات، توجه به علوم بومی در حوزه پزشکی است، افزود: با توجه به قدمت طولانی طب سنتی در کشور ایران، توجه به این حوزه می تواند ایران را از وابستگی به داروهای وارداتی رها کند.

آریایی‌نژاد با یادآوری افزایش روزافزون اقبال مردم به طب سنتی٬ تصریح کرد: مسئولان باید بپذیرند که طب سنتی و دانش بومی برای خود ایده و نظر دارد.

وی با اعلام اینکه حمایت نکردن از حوزه طب سنتی تبعات بسیاری را برای کشور به‌دنبال دارد٬ گفت: حمایت از این طب افزون بر افزایش سلامتی بیماران می‌تواند کشور را از نظر اقتصاد خودکفا کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه توسعه طب سنتی نیازمند بررسی و کار علمی در کشور است، تصریح کرد: به‌طور حتم ایران ظرفیت بسیار بالایی در توسعه علوم پزشکی بومی دارد، از این‌رو در صورت تحقق این موضوع کشور می‌تواند به یکی از صادرکنندگان علوم و محصولات پزشکی تبدیل شود.

آریایی‌نژاد با اعلام اینکه ایجاد دانشگاه در حوزه طب سنتی موجب شکوفایی و استانداردسازی در این حوزه می‌شود٬ گفت: متأسفانه نقش دانشگاه طب سنتی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی با وجود حمایت‌های بسیار، در حوزه طب سنتی پررنگ نبوده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متأسفانه برای شکوفایی طب سنتی اقدام خاصی صورت نگرفته است، یادآور شد: به‌طور حتم وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید با برنامه‌ریزی در جهت توسعه این علوم گام بردارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:,ساعت 20:53  توسط محمد گلزار